از جمله خدمات تخصصی این سایت بحث مشاوره های عمومی است که به همت اعضای سایت غالب موضوعات مورد طرح در قسمت طرح سئوالات عمومی به صورت مقتضی و مناسب مورد پاسخگویی قرار می گیرند . این مزیت که قصد تاکید بیشتری بر آن داریم ، دارای نفعی عمومی و اختصاصی است که در ضمن خدمت رسانی و آگاه سازی نیازمندان ، باعث ترویج و تبلیغ رجوع هموطنان عزیزمان به اهالی فن و افراد متخصص در زمینه های حقوقی و قانونی می گردد . این رجوع به افراد متخصص در هر صنوف مختلف جامعه پزشکان ، مهندسان ، و ..... صرف نظر از نظام یافتگی امور ، منجر به ارتقاء وضعیت ارائه خدمات از جانب اصناف فوق الذکر می گردد که در نهایت آثار فردی در پیشرفت افراد  و اجتماعی به صورت متمدن سازی جامعه بروز خواهد گردید .( در این زمینه می توان مطالعاتی در نظام حقوقی انگلستان و نظام دریافت خدمات حقوقی آن کشور را مورد توجه قرار داد که وضعیت مترقی حقوقی این کشورریشه در حرکت سازماندهی در این بعد داشته است ) اما گاها مشاهده می گردد که برخی از افراد که به قسمت سئوالات عمومی رجوعی می نمایند ضوابط اولیه ، مهمی و موثری را برای طرح سئوالات نادیده می گیرند که البته به دلیل عدم آشنایی با روش طرح سئوال و فقدان آگاهی و تجربه کافی بر آنان حرجی نیست ، اما در هر صورت با توجه به اینکه این دسته از افراد و به نوعی کلیه مراجعین شایسته پاسخی مناسب و صحیح از جانب همکاران می باشند ، مراجعین محترم بایستی در طرح سئوالات نوعا موارد ذیل را در هنگام ارائه سئوال در نظر بگیرند .

از آنجا در قسمت عمومی غالبا سئوالات به صورت مساله ای یا قضیه ای مطرح می گردند بهتر از دوستان در شرح ماوقع به نوعی به توضیحات دقیق و ضروری از مساله بپردازند تا پاسخ دهنده با توجه به محتوای ارائه شده تنها وظیفه تطبیق آن موضوع با قانون قابل اعمال در آن قضیه یا استنباط از مبنای کلی رایج در قوانین مختلف بنمایند ، هر چند توصیف مساله به صورت جامع صورت گیرد تمرکز پاسخ دهنده برای روی راهکاری بیشتر می گردد .

با توجه به اینکه در این قسمت تنها به بیان کلی وضعیت قناعت می گردد ، نمی توان از پاسخ دهند ه مواردی چون استناد به مواد قانونی ، آموزش نحوه نگارش دادخواست یا اظهار نامه را انتظار داشت ، زیرا این موارد نوعا فعالیت تخصصی و تدقیق شده ای را می طلبد که فرد پاسخ دهنده بایستی به طور خاص بر آن سئوال در یک زمان نسبتا طولانی متمرکز گردد بعلاوه این اینکه پاسخ دهی در واقع نقض غرض می باشد زیرا اصولا آنچه ما از سئوال و پاسخ استنباط می نماییم ، یک راهنمایی یا توصیه است نه اجرای مجموعه افعال ویژه . در این گونه موارد بهتر است مراجعین محترم به یکی از اعضا سایت رجوع نموده و موضوع را به صورت اختصاصی پیگیری بنمایند .

به عنوان مبحث پایانی در این مقال بایستی توجه داشت که موضوعات مورد سئوال قبل از طرح نوعا توسط پرسنده بایستی مورد ارزیابی قرار گیرد تا در فیلتر اول مورد این ارزیابی قرار گیرد ، که آیا این موضوع ارتباطی به قانون یا حق یا امری که در حیطه مشاوره حقوقی بگنجد را  داراست  ؟ اگر پاسخ مثبت باشد با توجه به نوع انتخاب ( رجوع به قسمت عمومی ، رجوع اختصاصی ) مورد طرح قرار دهد .

در هر صورت در کلیه دستندرکاران و فعالان این سایت  به دلیل آنچه آگاه سازی حقوقی جامعه می دانم تقدیر و تشکر داشته و آرزوی موفقیت روز افزون برای آنان و کلیه هموطنان گرامی را از درگاه ایزدی خواستارم . 

برگرفته از وبلاگ : پرسه های باهدف

http://pahlewan.loxblog.com